4 podstawowe i najczęściej popełniane błędy żywieniowe

Decydujący wpływ na nasze zdrowie oraz dobre samopoczucie ma przede wszystkim zdrowe odżywianie. Tylko ono – obok aktywności fizycznej – jest w stanie zagwarantować nam zdrowie i dobrą kondycję. Jednak tym, co nas najczęściej oddala od pięknej sylwetki, jest popełnianie 4 podstawowych błędów żywieniowych.
1. Pierwszym podstawowym błędem żywieniowym jest spożywanie nadmiernej ilości słodyczy, pokarmów mącznych (pirogi, kluski, makaron) oraz pieczywa. Tak naprawdę bowiem ani mąka, ani cukier, nie zawierają żadnych witamin i soli mineralnych, są tym samym produktami mniej wartościowymi dla ustroju i nierzadko powodującymi tycie. O wiele korzystniejsze byłyby wprowadzenie w ich miejsce jarzyn i razowego chleba.
2. Drugim najczęstszym błędem żywieniowym popełnianym przez Polaków jest nadmierna konsumpcja tłuszczów zwierzęcych. Dzieje się tak, ponieważ codzienne menu wielu Polaków zawiera zbyt duże ilości smalcu, masła i słoniny, co przyczynia się tym samym do występowania nie tylko otyłości, ale i miażdżycy oraz wielu innych pokrewnych schorzeń. Ze względów zdrowotnych zaleca się ograniczenie spożycia tłuszczów zwierzęcych, a poleca się zwiększenie spożywania tłuszczów pochodzenia roślinnego, takich jak olej słonecznikowy, margaryna czy oliwa z oliwek.
3. Kolejną nieprawidłowością w odżywianiu jest nadmierna konsumpcja białka zawartego w mięsie, która jest bardzo szkodliwa, ponieważ prowadzi do zbyt dużego wydalania mocznika oraz kwasu moczowego przez ludzki organizm. Skutkować to może występowaniem wielu chorób, takich jak kamica nerkowa, dna czy choroby wątroby. Warto wtedy zastanowić się nad spożywaniem przetworów mlecznych typu biały ser i mleko, które dają więcej korzyści zdrowotnych dla naszego organizmu.
4. Ostatnim i jednym z głównych błędów żywieniowych występujących na masową skalę jest spożywanie zbyt małej ilości surowych jarzyn i owoców – są one bardzo ważne, ponieważ zawierają i dostarczają do ustroju odpowiednią ilość witamin i soli mineralnych. To właśnie konsumowanie tych pokarmów jest powoduje zachowanie zdrowej i promiennej cery. Warto włączyć do diety dużą ilość warzyw i owoców, aby czuć się po prostu dobrze we własnej skórze.
Należy pamiętać, że błędy żywieniowe często powstają na własne życzenie i można je wyeliminować poprzez świadome komponowanie własnej i niepowtarzalnej diety. Zdrowe odżywianie zależy od nas samych.