Przyrost masy mięśniowej

przyrost masy mięśniowejWielu kulturystów pragnie powiększać swoją masę mięśniową co oczywiście jest możliwe, jeśli zastosujemy odpowiednie kroki. Większość wybiera drogę zawierającą odżywki. Czy jest to trafne rozwiązanie? Jest trafne, jeśli stosujemy przy tym odpowiednią dietę. Aby przybrać na masie nie wystarczy się karmić proszkiem rozmieszanym z mlekiem lub wodą. Dieta jest podstawą, natomiast odżywki uzupełnieniem. Aby stopniowo zwiększać swoją masę, powinniśmy spożywać większą ilość kalorii, dostarczanych wraz z pokarmami bogatymi w węglowodany, białka oraz tłuszcze. Słowo „dieta” najczęściej kojarzy się nam ze spalaniem, lecz może być także zastosowana jako skuteczny sposób na przyrost masy. Aby stosować się do odpowiedniej diety, należy przy tym wyrzec się wielu pokus, które są dla nas niezdrowe. Dieta powinna być prowadzona przy sportowym trybie życia oraz – co najważniejsze – zdrowym. Dietę powinniśmy sami sobie ustalić uwzględniając nasz potrzeby żywieniowe i indywidualnie obliczając ilość potrzebnych nam kalorii, pamiętając o intensywności aktywności fizycznej, która przyczynia się do spalania kalorii. Jeśli obliczymy już zapotrzebowanie na kalorie, warto ustalić dietę posiadającą większą ilość kalorii, aniżeli podstawowe nasze zapotrzebowania. Dodatkowo dołączyć możemy wyżej wymienione odżywki, które dostarczą nam jeszcze więcej kalorii i składników odżywczych, a to będzie oznaczać przyrost. Budowanie masy mięśniowej oznacza także unikanie tłustego jedzenia. Dieta jest najbardziej skuteczna gdy wybieramy gotowane lub ewentualnie grillowane jedzenie. Do najlepiej sprawdzających się składników pokarmowych należą piersi z kurczaka, piersi z indyka, ryż biały, ryż brązowy, kasza, słonecznik, oliwa z oliwek, ser chudy, mleko 0,5%, owsianka, jogurt naturalny itp. Wymienione produkty najlepiej sprawują się podczas diety, ponieważ są one bogate w węglowodany, tłuszcze oraz białka. Przyrost masy mięśniowej na pewno wymaga cierpliwości, ponieważ nie da się tego zrobić z dnia na dzień. Każdy organizm musi się przyzwyczaić do nowo nałożonego sposobu odżywiania. Każda dieta powinna być stosowana przez dłuższy czas, jeśli chcemy uzyskać upragnione efekty. Używając wspomagaczy możemy po pewnym czasie borykać się z różnymi problemami z sercem czy wątrobą, natomiast dieta to tylko i wyłącznie samo zdrowie.